Het is momenteel 20-05-2012 Uitgebreid zoeken

Slicen divs/tabellen

Over webdesign en het ontwerpen van interactieve applicaties. Zowel de ontwerpkant (o.a. Photoshop) als de code erachter (HTML, CSS, PHP) kan aan bod komen.

Slicen divs/tabellen

Berichtdoor Jason K » 26-12-2009

Beste,

Momenteel slice ik in tabellen, dit ben ik gewend van vroeger. Tegenwoordig zijn deze helemaal uit de mode, ik vraag mij nog steeds af waarom. Ik slice netjes met tabellen en deze ontwerpen zijn dus ook goed zichtbaar in verschillende browsers. Graag nette en goede reacties plaatsen, niet zoals:
Divs zijn sneller gedaan
Groeten

Met vriendelijke groet,
Jason Koolman
Jason K

RE: Slicen divs/tabellen

Berichtdoor Davy Tonnaer » 26-12-2009

Ik mag niet zeggen dat divs sneller zijn, maar het is wel zo. En de zijn beter in meedere browsers
[align=center]Afbeelding[/align]
Davy Tonnaer

Beste,

Je mag het wel zeggen maar ik bedoel te zeggen. Gewoon goed uitgelegd en niet een zinnetje die niet beargumenteerd is.
Zelf lees ik het volgende vaak:

- Overzichtelijker
- Website laadt over het algemeen sneller (minder verbruik van dataverkeer)
- Als je het onder de knie hebt, een stuk gemakkelijker dan tabellen.
- Betere indexering door zoekmachines

Het is inderdaad overzichtelijker met scripten. Het sneller laden zal misschien 1 miliseconde sneller zijn wat niks uitmaakt voor het menselijk oog. Zelf vindt ik het moeilijker dan tabellen, maar ik heb het nog niet goed onder de knie. Met tabellen kom ik ook altijd goed in zoekmachines te staan.

Met vriendelijke groet,
Jason Koolman
Jason K

Berichtdoor Robin C » 26-12-2009

Ik zou zelf ook altijd voor div's gaan. Enkel al voor de overzichtelijkheid tijdens onderhoud aan de website en het slicen.
Het is idd ook makkelijker als je het onder de knie hebt. En het leest ook prettiger als je hulp nodig hebt.
Kijk maar eens:
Code: Alles selecteren
<div id="naamdiv">content</div>

Dan de css:
#naamdiv {
background: #fff;
color: #fff;
}

En zo heb je dan een tabel:
<table border="none" color="#ffffff" background="#ffffff">
content
</table>

Dus, zoek de verschillen en je zult erachter komen dat een div veel overzichtelijker is en makkelijkerder werkt.

Ook idd zoals je hierboven meld is het beter voor zoekmachines, die willen zo snel mogelijk hun content vinden.
Robin C

Beste,

Mooi verteld. Kan het niet beter formuleren, het is nu wel duidelijk. Heb ook op internet nog even gekeken.

Met vriendelijke groet,
Jason Koolman
Jason K

Terug naar Webdesign