Het is momenteel 20-05-2012 Uitgebreid zoeken

Maffia layout

Laat zien waar je mee bezig bent of wat je gemaakt heb, maar wees voorbereid voor de feedback van andere leden.

Maffia layout

Berichtdoor babebje » 26-03-2010

beste leden,

Ik zou graag eens horen wat jullie van mijn nieuwste (2) creatie's vinden?

layout1
layout2

Graag commentaar wat nuttig is. Bijvoorbeeld. Gebruik meer kleuren.

mvg babebje
babebje

RE: Maffia layout

Berichtdoor Yellow » 27-03-2010

babebje schreef:Graag commentaar wat nuttig is. Bijvoorbeeld. Gebruik meer kleuren.

Ik zou eerder zeggen: gebruik wat minder kleuren ;)

In ieder geval kleuren die goed bij elkaar passen, ik vind de huidige kleuren niet lekker lezen, dus zwart op fel groen en zwart op blauw. Ook zou ik wat voor wat meer contrast zorgen, dus tegengestelde kleuren, het is nu allemaal bijna volledig blauw en groen. Kijk eens op kuler.adobe.com voor mooie kleurenschema's.

Ook zou ik wat minder lettertypes gebruiken, volgens mij zie ik er per layout al zo'n 4/5 verschillende. Hou het bij maximaal drie verschillende en probeer voor de content vooral leesbare lettertypes te gebruiken in plaats van hele sierlijke. Ook zou ik het lettertype net wat kleiner doen en niet te veel verschillende lettertype groottes gebruiken.

Tot slot zou ik nog wat doen aan de uitlijning. Wat ik daarmee bedoel is dat je dingen verticaal of horizontaal op een lijn zet. Bijvoorbeeld door de Home knop precies boven het linkermenu te zetten. En ik zou de padding overal een beetje gelijk houden. In het linkermenu zit bijvoorbeeld minder padding dan in het rechter adverteer menu.

Hopelijk heb je er wat aan ^^:
Yellow
Gebruikers-avatar
Site Admin

RE: Maffia layout

Berichtdoor jezC » 13-07-2010

Idd zoals wat Yellow zei, minder kleuren. en ook wat donkerder, want ik heb zelf crime-games gespeeld en bij niet een was het zo licht.
Zelf zou ik ook voor standaard fonts gaan (Tahoma, Arial).

En als je de lay-outs gaat aanpassen zou ik toch voor het concept van 2 gaan.

grtz,
jezC
jezC AkA Jesse
jezC
Gebruikers-avatar

Terug naar Toon je werk