Het is momenteel 20-05-2012 Uitgebreid zoeken

Fuchsia

Voor vragen en discussies over layout, opmaak, typografie, Photoshop en over het maken van huisstijlen, logo's, flyers, wallpapers, signatures, etcetera.

Fuchsia

Berichtdoor lLieveke77 » 20-08-2010

Hallo,

Ik ben bezig een geboortekaartje te ontwerpen. Nu vroeg ik me af of iemand weet wat de code in RGB is voor fuchsia. Ik heb het al eens gegoogled, maar daar krijg ik niet echt wat ik bedoel. Ik zou namelijk graag willen weten welke waardes ik moet ingeven bij R, G en B. Ook voor chocoladebruin zou ik dat graag weten.
Alvast bedankt!!

Groetjes Lieve
lLieveke77

RE: Fuchsia

Berichtdoor Yellow » 20-08-2010

Lieve Lieve,

Met "fuchsia rgb" krijg ik als eerste resultaat deze pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... -waarde%29

Waar de RGB van fuchsia op staat en van Chocolate.
Yellow
Gebruikers-avatar
Site Admin

Berichtdoor Lieveke77 » 20-08-2010

Yellow schreef:Lieve Lieve,

Met "fuchsia rgb" krijg ik als eerste resultaat deze pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... -waarde%29

Waar de RGB van fuchsia op staat en van Chocolate.

Zover was ik ook al gekomen, maar zoals ik al zei snap ik het niet. Wat is D2 69 E1. Want ik kan namelijk enkel een cijfer intikken bij de R,G en B waarde.
Lieveke77

Berichtdoor Yellow » 20-08-2010

Je hebt gelijk.

Ik heb even gekeken in Photoshop, waar je de html codes in kan voeren en dan de RGB cijfers kan zien:

Fuchsia: FF00FF (html code) = 255 (R) 0 (G) 255 (B)
Chocolade: D2691E (html code) = 210 (R) 105 (G) 30 (B)
Yellow
Gebruikers-avatar
Site Admin

Re: Fuchsia

Berichtdoor Christa » 18-03-2011

Ooh wat handig! Maar is er echt nergens eengoede lijst te vinden?
Christa

Berichtdoor Shortbull » 20-03-2011

Christa schreef:Ooh wat handig! Maar is er echt nergens eengoede lijst te vinden?

Jawel zoiets heet de 'Pantone" waaier. Dat is een uitgebreide kleurenwaaier met alle mogelijk kleuren en tinten en daarbij hun codes. De waaiers kosten meestal 80 euro en komen met 2 verschillende kleursoorten: Coated en uncoated.
Shortbull

Berichtdoor J.Arts » 27-09-2011

Misschien ook leuk als je Firefox gebruikt, daar bestaat een plug-in "Color Zilla". Hiermee krijg je links of rechtsonderin een icoontje, als je daar dan op klikt krijg je een plusje waarmee je een kleur op een webpagina kan selecteren. Super handig als je snel de RGB of HEX wilt weten van een bepaald onderdeel van een website (achtergrond kleur, afbeelding kleur etc.).
J.Arts

Terug naar Grafische vormgeving